søndag 26. november 2017

Boksnack #1

-Næmmen HEI!!! Jøss- det var ikke akkurat i går?
-He-he, nei, det begynner å bli ei stund sida, det er helt sikkert! Hva gjør du her nå? Jobb?
-Nei, jeg er bare innom en snartur for å ordne opp i forskjellig. Enn du? Hva driver du med om dagen?
-Tja... Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg gjør så mye.. samfunnsnyttig. Jeg gjør vel stort sett det folk flest gjør når de har ferie. Jeg har vel gjort det til et livsprosjekt å kose meg mest mulig i grunn.
-Ja-ha? Men du jobber vel?
-Nei. Jobb passer dårlig for den som bare vil kose seg. Jeg er mye ute da, på tur med hundene. Ofte med lydbok på øret- jeg får fortsatt litt panikk når jeg tenker på all tida som gikk med til å jobbe i det jeg kaller mitt forrige liv, så det blir litt multi-tasking.
-Åhh så heldig du er! Det høres jo fantastisk ut! Jeg elsker bøker jeg også, men det blir jo så alt for lite tid til det. Jeg husker knapt sist jeg satt en hel formiddag og koste meg med bok, pledd og kaffe i sofakroken. Søren at du sa det der! Nå kommer jeg til å kjenne enda mer på det savnet... Har du noen gode tips til bøker jeg bør prioritere hvis anledningen skulle by seg, da?
-Tja... jeg synes ofte det er vanskelig å anbefale bøker, det er så mange faktorer som spiller inn.. Kanskje det hadde vært lurt
å velge noen korte bøker hvis du har lite tid til å lese? Jeg tenkte ikke bare på noveller, selv om det finnes utrolig mye bra der også, men jeg har faktisk lest noen korte, men skikkelig gode romaner jeg trur du vil like. Jeg har litt dårlig tid akkurat nå, men hvis du har lyst og tid kan du komme innom i kveld, så kan jeg finne fram et par du kan låne?
-Å ja! Vil du det? Det hadde vært utrolig snilt av deg! Skal vi si i sju-tida?
-Perfekt! Jeg byr på bøker, te og kjeks!

2 kommentarer:

  1. God søndagsmorgen, koselig samtale :) Etter å ha skvist meg gjennom en zombieungdomsbok i går, begynte jeg på Jeg nekter å tenke. Våknet 0430 i dag og tillot meg selv en ny økt med boken. Godt å kunne gjøre akkurat som en vil. Det er nok av de som ikke har "tid" til å lese.... det er det dummeste jeg hører :)

    SvarSlett
  2. Hei, hei! Koselig med et innlegg som dette! Å lese er for meg helt nødvendig. Skjønner ikke den som ikke setter av litt tid - eller mye tid - til å lese. Men vi er forskjellige. Når noen ber meg anbefale bøker får jeg problemer, for der er vi også ulike. Men det er noen forfattere som har fenget meg sterkt i det siste, og en av dem er Helga Flatland. Og så er jeg innmari glad i Herbjørg Wassmo! Og så leser jeg krim og lettere litteratur innimellom, noe jeg koser meg med også. I dag har jeg ikke lest, bare spilt klassisk musikk og kost meg med adventpyntet stue, der sola har lagt seg over hvite og sølvfarga nisser, engler og julelys på lilla duker. God søndag!

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺