onsdag 16. januar 2013

Endelig-er-den-her-basar ♥

Klikk på bildet for å sjå hva andre mener.
I grenseskogene mellom Hedmark og Värmland på attenhundretallet, møter vi en etnisk minoritet, den skogfinske. Lina vandrer rundt i skogen med et nyfødt barn i armene. Hun møter Taneli, eneboeren som er fryktet av sine omgivelser fordi det sies han har et drap på samvittigheten. Sammen prøver de å bygge seg en tilværelse. Vi blir også kjent med de andre finnene i skogen, som den drikkfeldige Oluf, trollkjerringa Kaisa og vakre Hilda. På en medrivende, rå, øm og til tider dypt rørende måte skildrer Britt Karin Larsen kampen for å overleve, og båndene til den naturen Lina, Taneli og de andre henter styrke og livberging hos. Forfatteren gir stemme til den skogfinske kulturen, og hun gjør det med lavmælt intensitet og stor respekt.

Dette er forlagets presentasjon av boka. Problemet er at ordene er for små. De kan aldri yte full verken bøkene eller forfatteren rettferdighet. Alt pent som er sagt og skrevet om disse er vel fortjent! ...som å lese musikk...
De som har fulgt med på bloggen, vet at jeg nærmest oppfører meg som en predikant når det kommer til bøkene om skogfinnene, og nå som de tre første bøkene er kommet ut samlet i en pocket-bok, har jeg bestemt meg for at en av dere skal få muligheten til å se hva det hele dreier seg om!

De "vanlige" give-away-reglene gjelder:
Ett lodd for å kommentere.
Ett lodd til for å annonsere konkurransen på et eller annet vis
Enda ett lodd ekstra for å være/ bli følger av bloggen.
 

Trekning blir ved måneds-skifte.
De som ikke har blogg selv, kan også bli med, men da må dere legge igjen e-postadresse så jeg kan nå dere hvis dere vinner
Gammel ljørkoie- ligner på røykstuene på Finnskogen, trur jeg ;o)
 

17 kommentarer:

  1. Da tar jeg de tre første loddene. Husker da jeg leste bøkene hennes om de reisende. Kunne ikke legge de fra meg. Var ikke tilsnakkende på flere døgn. Vinner jeg ikke, så må jeg nok kjøpe den selv. ;-)

    SvarSlett
  2. eg leste nettopp "det vokser et tre i mostamägg" og likte den veldig godt og har lyst å lese de tre andre bøkene også. like etter at eg hadde kjøpt "det vokser et tre ..." oppdaget eg at de tre første bøkene var samlet i en pocket utgave *sukk* ... blir gjerne med på giveaway eg og prøver lykken med to lodd (kommentar & følger)

    SvarSlett
  3. Dette er jeg med på, med to lodd. Hadde vært spennende å titte på disse bøkene, som jeg ikke har lest.

    SvarSlett
  4. Jeg har hørt så mye bra om denne, så denne ønsker jeg sterkt. :) Tar tre lodd. Jeg følger allerede bloggen din, hvis det gjelder som lodd, da..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har annonsert konkurransen på min facebokside Artemisias Verden. :)

      Slett
  5. Denne boken har jeg kjempelyst til å lese, så jeg melder meg på. Jeg er allerede følger av bloggen din :)

    SvarSlett
  6. Siden jeg har bursdag i slutten av måneden og har veldig lyst på disse bøkene så blir jeg med og trekker 3 lykkelodd:-)

    SvarSlett
  7. Jeg er veldig gjerne med! Og har også blitt følger av bloggen din i sidebaren til høyre. :)

    SvarSlett
  8. Blir gjerne med på din bok-basar og trekker to lodd - kommentar og annonsering av konkurransen på min blogg : )

    SvarSlett
  9. Hiver meg med jeg også. Den som ikke deltar vinner iallfall ingenting.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og jeg følger bloggen din ... :)

      Slett
  10. Dette ser spennende ut,ble nettopp følger av bloggen din så da har jeg to lodd i konkurransen :-)

    SvarSlett
  11. Jeg vil gjerne være med. (Jeg følger bloggen din - så det skulle bli 2 lodd :-))

    SvarSlett
  12. Åh, så spennende!!! Jeg tar to lodd for følger og kommentar, og håper INDERLIG at jeg er heldig ;):)

    SvarSlett
  13. Elin B Aalbu her:) Denne boka ser knall bra ut!!!

    SvarSlett
  14. Ja! Jeg vil bli med!! :-) Linker.

    SvarSlett
  15. Jeg er også med.
    Følger og kommentar..
    2 lodd
    :-)

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺