fredag 14. januar 2011

Utsatt tur til Sverige

Jeg har ofte, høyt og tydelig sagt at pensjonister bør dra til Sverige på shopping- kyllingvinger, snus, skinke, øl og korv skal være atraktive varer. Planen var at jeg skulle kombinere. Pusse og male vegger i kjellern samtidig som jeg skulle ta en snartur til Fjällbacka, først og fremst for å sjekke hvordan det gikk med Patrick-Politi og Oakelet Erica- det var jo riktig så dramatisk sist jeg hørte fra dem. (Da var det Havfruen det dreide seg om). Jeg følte vel egentlig at det var nok svensk krim nå, men så var det den cliff-hanger´n da!
Jeg gjorde meg klar; på med vifteovner og arbeidslys, fram med plast og kost, vispa vatn og sement-slemme-mjøl til den fineste gjørme du kan tenke deg, og det viktigste: nye batterier i den gamle discman´ selve "billetten"!
Ganske fort mista jeg hele spillern i betong-golvet, det skrangla motvillig litt videre- omtrent som et tog på ujevne skinner.. Det som til slutt ble avgjørende for at jeg valgte å utsette (evt. å avlyse) turen, var at jeg fikk svar på hvordan det hadde gått med de to og de andre forulykkede med en gang, og før det hadde skjedd noe nytt som pirret nysjerrigheten...
I mårra (eehh.. rettere sagt i dag...) blir det mere pussing, da med p2 som selskap :)

Camilla Läckbergs hjemmeside finner du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺